Readings




















Ik ben een echte boekenworm. Ik vind het heerlijk om weg te glippen in een wereld die door iemand is bedacht. Ik heb vroeger veel gelezen en ik doe het nog steeds. Wel minder, want ik lees alleen boeken die me écht aanspreken. Als ik eenmaal zo'n boek gevonden heb dan kan ik er uren zoet mee zijn.
Vandaag een ander soort artikel, maar het leek me wel leuk om een artikel over lezen te schrijven!

Lezen is niet alleen leuk en ontspannend, het is ook nog is heel goed voor je! Als eerst is het goed voor je ogen, je leert beter naar de mensen en de wereld kijken als je veel leest. Het is ook nog eens goed voor je conditie en sociale contacten. Je concentratie wordt ook beter van lezen en je wordt rustig als je wegduikt in een andere wereld.

Het natuurlijk wel aan wat voor een soort boek het is. Als je een heel eng boek leest denk ik namelijk niet dat je er echt rustig van wordt, maar bijvoorbeeld een leuk boek waar je echt door moet denken, daar kun je heel goed rustig van worden!




Een voorbeeld van een boekje waar ik totaal niet rustig van wordt, is bijvoorbeeld dit boekje dat ik moest lezen voor Engels. We kregen er een SO over en toevallig had ik daar een 3 voor. Niks voor mij dus!

Het ging over een vliegtuig dat gekaapt werd. Als ik iets van een andere taal moet lezen kost het mij heel veel moeite. Ik moet nadenken wat er staat en kijken of ik het snap. Geef mij maar een ander soort boek!










Deze boeken bijvoorbeeld! Ge-wel-dig! Ik heb inmiddels alle drie de delen al twee keer uitgelezen. De schrijfstijl is geweldig en de verhaallijn is geweldig opgebouwd! Ik denk dat iedereen de hungergames wel kent, als je ze niet kent zou ik ze zeker aanraden!
Zo heb ik nog honderden van deze leuke boeken. Oké, dat is wel wat overdreven maar ik ken er nog wel een stuk of 10. Als ik die allemaal zou bespreken zou dit een vet lang artikel worden dus ik laat het hierbij!




















Dit was mijn artikel! Hopelijk vonden jullie het leuk.
Liefs,




0 lovely thoughs ♥:

Een reactie posten