Verhalen


















ik  vind het heerlijk om een hele nieuwe wereld te verzinnen. Karakters bedenken en leuke karaktereigenschappen. Alles kan en dat vind ik zo gaaf! Als je denkt, huh waar heeft ze het over? Ik heb het over verhalen! Momenteel schrijf ik aan 3 verhalen en het leek me wel leuk om die met jullie te delen. Ik zal bij elk verhaal een kleine samenvatting geven en een stukje van het verhaal delen!





Laten we beginnen met de eerste, dat is ook het verhaal waar ik het verst mee ben!

Famous life heet dit verhaal. Ik wist geen titel, vandaar dat hij ook niet zo denderend is. Op de voorkant staan mijn hoofdpersonage en Zayn Malik. Want het is een fanfiction! Hoewel ik niks heb met one direction vond ik Zayn Malik wel bij het verhaal passen, vandaar!Op elke cover staat Piieces, dat is mijn gebruikersnaam op Wattpad! Als je benieuwd bent naar waar het verhaal over gaat:

Samenvatting
Rose Lewis is geboren in Blackburn. Als 18jarig meisje heeft ze nooit echt een bijzonder leven gehad. Het enige lichtpunt in haar leven was haar piano. Ze doet mee aan een muziekwedstrijd. Als ze die wint blijft de media haar achtervolgen. Doordat ze heeft gewonnen mag ze naar Amerika om een album op te nemen. Die kans grijpt ze natuurlijk met beide handen.

Haar leven verandert enorm door deze wedstrijd. Haar zorgeloze leven lijkt opeens niet meer zo zorgeloos. En dan is er ook nog is die Zayn Malik, die haar blijft irriteren met zijn irritante opmerkingen. Rose haar humeur wordt er dan ook niet beter op als ze hoort dat ze een album moet opnemen met One Direction. En laat dat dan net de wereldberoemde boyband zijn waar Zayn deel van uit maakt.

Dat is de lange samenvatting die bij het verhaal hoort. Ik heb nu 8 hoofdstukken geschreven en het verhaal telt al bijna 12000 woorden! En dan nu een stukje uit het 'boek' zelf!

Stukje uit het verhaal
Hij keek me met een scheve grijns op zijn gezicht aan. Ook al stond ik een paar meter van hem af, ik kon zijn perfect rechte tanden goed zien. Ze waren daarnaast ook nog eens mega wit. Ik kuchte om de ongemakkelijke stilte te verbreken en verplaatste me van de ene op de andere voet.

‘Wat doe jij hier?’ Vroeg ik met opeengeklemde kaken. Hij trok plagend één wenkbrauw omhoog. God damn. Niet doen.
‘Ik ben hier vanwege het Paul drama Rose. Paul vindt nog steeds dat we een relatie moeten faken.’ Ik keek hem ijzig aan toen hij was uitgesproken. Hij kon toch wel met Paul gaan praten?

‘Luister Malik, ’ Begon ik terwijl ik wat dichterbij kwam staan maar hem wel strak aan bleef kijken. ‘Ik ga geen relatie faken met jou terwijl ik al een relatie heb.’ Vervolgde ik op dezelfde koude toon. Ik stond nu voor hem en ik kon de gouden spikkeltjes in zijn ogen zien.
Opeens werd ik me heel erg bewust van het feit hoe belabberd ik eruit zag, en beschaamd sloeg ik mijn blik neer. Zayn leek het door te hebben want ik hoorde hem zachtjes grinniken.

‘Rose, ik weet dat je iets met Jason hebt maar ik weet niet hoe ik Paul van zijn standpunt kan brengen. Ik zal proberen heb om te praten, maar please, don’t kill me als het me niet lukt.’ De naam Jason spuugde hij uit en ik zou bijna denken dat hij jaloers was.

‘Fijn, zou je nu zo vriendelijk willen zijn om mijn huis te verlaten?’ vroeg ik terwijl ik de deur opendeed en hem naar buiten duwde. Hij protesteerde en duwde zijn voet tussen de duur.

 ‘Mm.maar?’ Stotterde hij. Ik rolde met mijn ogen. ‘Shut up and leave Malik.’ Gromde ik en duwde zo hard als ik kon de deur dicht. Ha! 1-0 voor Rose.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Snow-White is het tweede verhaal is een hele andere stijl, het is een soort thriller maar het leek me leuk om een keer iets anders te proberen. De cover geeft niet echt een beeld van het verhaal, maar ik vond de sfeer wel bij het verhaal passen. Hier komt de samenvatting:

Samenvatting
Ontmoet Casey, een 16 jarig meisje dat houd van drank, uitgaan en regels verbreken. Aan de andere kant is ze rustig, houd ze van boeken en begrijpt ze anderen. Op een feest komt ze Noah tegen, een 17 jarige jongen die ook wel van een feestje houd. Maar hij is verstandig en Casey niet. Zo is Casey betrokken bij een vechtpartij en beland ze in het ziekenhuis. Noah waakt aan haar zij en ze leren elkaar steeds beter kennen. Totdat Casey zich uit het niets afsluit van alles en iedereen om haar heen. Noah begrijpt het niet en doet er alles aan om Casey's muur te breken.

Met dit verhaal ben ik nog niet zo ver, maar ik heb genoeg plannen dus ik denk dat, dat wel goed komt :)

Stukje uit het verhaal
Zwijgend staarde ik naar de as die een sigaret had achtergelaten. Ergens in het hoopje brandde nog een klein vonkje. Ik hoorde om me heen allerlei mensen schreeuwen en ik merkte dat mijn oren begonnen te suizen.
Ik graaide met mijn handen in de zak van mijn leren jasje in de hoop dat ik ergens nog een sigaret kon vinden. Tevergeefs, want na een paar hopeloze pogingen kwam ik tot de conclusie dat mijn sigaretten al op waren.
Ik draaide cirkeltjes met mijn voeten. Het suizen begon langzamerhand irritanter te worden, daarom haalde ik mijn donkerrode haar uit de knot en liet het over mijn schouders vallen.

Na een paar minuten in stilte op het betonnen blok te hebben gezeten stond ik op. De maan was fel en de lucht was helder. Ik wierp een laatste blik op mijn horloge en ik zag dat het pas kwart voor 11 was. Ik kon nog wel even feesten.
Ik trok mijn rokje recht en ritste het jasje dat ik had aangetrokken open.

Ik merkte dat ik even wankelde op mijn hoge hakken toen ik opstond. Waarschijnlijk kwam het daar de drank die ik op had. Hoewel het nog redelijk vroeg was had ik al wel een paar shotjes op. Ik kon niet eens meer bedenken hoeveel shotjes ik al op had.
Doordat het jasje open geritst was voelde ik een kou over mijn blote armen heengaan. Ik huiverde en gleed met mijn hand over de huid.

Net toen ik me om wilde draaien om de club weer in te lopen, hoorde ik iemand fluisteren. Het was niet helemaal gefluister, het was meer iemand die mijn naam aan het sissen was. Ik spitste mijn oren en wierp een blik op het donkere terrein waar ik me bevond. Behalve op een paar jongeren na die aan het roken waren kon ik geen spoor ontdekken van leven.
Opeens had ik heel veel zin in een sigaret. De rook in mijn mond en het lichte gevoel in mijn hoofd. Ik wierp nog een laatste blik om me heen en glipte naar binnen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


The Girl With The Mask is het laatste verhaal is het meest recente verhaal. Ik ben hier gisteren mee begonnen aangezien ik graag een fanfiction over Bradley Simpon wilde schrijven. Verder heb ik er een wat diepgaandere draai aangegeven en komen er meer gevoelens in voor. Op de cover zie je Bradley Simpson en Barbara Palvin die de hoofdpersoon moet voorstellen!

Allereerst wil ik even zeggen dat deze samenvatting niet geweldig is. Ik vond het heel moeilijk om dit verhaal samen te vatten, maar ja. Ik moet het er maar mee doen ;)!

Samenvatting
Jasmine is pas 16 jaar maar ondanks haar leeftijd heeft ze al veel meegemaakt. Ze kropt haar gevoelens op en heeft door de jaren heen een depressie ontwikkeld. Haar grote liefde voor The Vamps helpt haar om sterk te blijven. Totdat ze vreselijk nieuws krijgt en haar leven geen zin meer heeft. Terwijl Jasmine sterk probeert te blijven zijn The Vamps naar Nederland gekomen. En laat Bradley Simpson, Jasmine nou net helpen met haar problemen.

En dan een stukje uit het boek
Woest sloeg ik met mijn hand op de tafel. 'Je zei godverdomme dat die media ons met rust zou laten.' Schreeuwde ik terwijl ik Bradley boos aan probeerde te kijken. Ik vond het moeilijk. Moeilijk om deze toon tegen hem aan te slaan terwijl hij zoveel voor me had gedaan.

 'Jas, stil nou is. Ik ben nou eenmaal wat bekender dan andere mensen en ik kan er niks aan doen dat de media ons blijft stalken.' Zijn woorden kalmeerden me dit keer totaal niet. Ik snapte het niet. Hij was de baas over zijn leven, hij kon toch met Jacob gaan praten. Ik beet met mijn kiezen op elkaar om een nieuwe woedebui te voorkomen.
 De pillen die mijn depressie tegen zouden moeten gaan zorgden voor ellendige buien. Ik vond het vreselijk dat ik telkens tegen Bradley en de rest zat te schreeuwen. Maar ze wisten hoe ik me zonder de pillen voelde. Simpelweg kut.

'Waar denk je aan?' Vroeg Bradley om te stilte te verbreken. Hij had zijn hoofd verborgen in zijn handen en leunde met zijn ellebogen op de eiken tafel. Hij zag er kwetsbaar uit, alsof hij ieder moment in stukjes kon breken. Ironisch dat ik dat dacht, terwijl ik zelf het breekbaarst was.

Ik sloeg mijn blik neer naar mijn schoenen. De zwarte veters die om mijn zwarte clarks gebonden zaten waren opeens interessant. 'Aan alles.'  
Bradley zuchtte even, stond op en kwam naast me staan. 'Weet je Jas? Ik weet hoe moeilijk het is. Maar je moet niet opgeven, als het even tegen zit betekend het niet dat je voor altijd in de put blijft zitten.' En die woorden zorgde ervoor dat ik me op hem stortte en hem knuffelde alsof ik hem ieder moment kon verliezen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat waren mijn verhalen :') Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Als je benieuwd bent naar Famous Life, je kunt hem vinden op Wattpad door Piieces in te tikken. Binnenkort zal The Girl With The Mask daar ook te vinden zijn!

Liefs,








0 lovely thoughs ♥:

Een reactie posten